reklama

SELF PROMOTION prináša úspech vášmu biznisu

Self promotion alebo aj propagácia seba samého zažíva posledné roky obrovský BOOM. Vďaka sociálnym sieťam sa z absolútne neznámych osôb môžu stať OSOBNOSTI diktujúce nový smer. Výnimkou nie je ani MLM (Multi-Level Marketing).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pri premýšľaní a hľadaní témy pre môj tretí blog som sa pristihla, ako sedím v čakárni autobusovej stanice obklopená ľuďmi (väčšinou mladými) a pozorujem ich. Každý z nich hľadel do svojho smartfónu, pohrúžený do virtuálneho sveta, kde vládnu sociálne siete a úspešní sú len tí, ktorí sa dokážu v tomto svete prezentovať a získavať si tak pozornosť týchto obyčajných ľudí z reálneho sveta.

Vtedy som si uvedomila akú silu má self promotion v online svete. V reálnom svete vás totižto môžu ľudia vnímať ako bežného človeka, ale na sociálnych sieťach ste NIEKTO. Niekto, kto ich ovplyvňuje svojou propagáciou. Veď keby tam práve prišiel sám Majk Spirit (známy slovenský rapper s viac než 500 tisíc fanúšikmi a followermi na Facebooku) a k niekomu z nich si prisadol, tak ten človek by si ho absolútne nevšimol, lebo si práve pozeral jeho príspevky na FB. Áno, toto je sila online sveta a pokiaľ sa v ňom nebudeme prezentovať, nikto sa nikdy nedozvie o nás, našej značke, našej práci či našej firme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Seba propagácia vo sfére MLM je rovnako dôležitá ako propagácia v akejkoľvek inej oblasti. Prečo? Lebo každý MLM nováčik sa na začiatku svojej kariéry ocitá v pozícii, kedy ho rodina, okolie, známy buď odrádzajú od tohto biznisu, nerešpektujú jeho rozhodnutie alebo ho začnú ignorovať v momente, ako zistia, že začal pracovať v tejto oblasti. Bohužiaľ, je to fakt podložený prieskumami. Zvláštny spoločenský fenomén postavený na fámach a počutiach.

Časy, kedy chodili podomoví predajcovia od domu k domu a ponúkali „kvalitné“ výrobky či služby už sú dávno za nami, ale zlá mienka o tomto spôsobe biznisu naďalej v ľuďoch pretrváva a je len na nás, či dokážeme prelomiť tento mýtus práve vďaka nástrojom, ktoré nám ponúkajú sociálne siete. Stačí tak málo, aby vás ľudia začali vnímať inak. Pravidelná propagácia samého seba nenásilnou formou vás privedie k novým a novým ľuďom. Ľuďom, ktorí sami prejavia záujem o vašu osobu, vašu značku či biznis. Tí ľudia na sociálnych sieťach vidia, že sa vám darí, že ste šťastný, či úspešný. A to ich k vám priťahuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na druhej strane, je tu však aj množstvo ľudí či firiem, čo si mýlia self promotion s masívnou reklamou a spamujú svojich priateľov za účelom získania si klientely. Výsledný efekt? Priatelia si ich zablokujú a ostatní časom určite tiež. Je to SOCIAL KILLER, ktorý vás a vaše podnikanie nakoniec zruinuje. Ľudia nechcú vidieť ďalšiu reklamu, či ponuku. Oni chcú vidieť riešenia svojich problémov, spoznávať zaujímavých ľudí alebo sa naučiť, dozvedieť niečo nové. Začali vás sledovať kvôli VÁM, nie kvôli tomu, aby sa im dennodenne zobrazovali príspevky o produktoch či ponukách.

Ale aby som sa vrátila k hlavnej myšlienke tohto blogu, ktorou je dôležitosť seba propagácie v Multi-Level Marketingu, rada by som uviedla výrok, ktorý vyslovil uznávaný americký ekonóm – Paul Zane Pilzer pre tých, ktorí celkom nie sú ešte v obraze, ako správny MLM funguje: „Multi Level Marketing je najpozoruhodnejší tým, že na vyššiu pozíciu kariéry sa nedostanete inak, než preukázaním dôvery a pomoci niekomu druhému, či už klientovi alebo inému distribútorovi.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preto buďte starostlivými ONLINE priateľmi a zdieľajte obsah, ktorý rieši problém. Predsa chcete aby vás ľudia spoznali a dôverovali vám ako zdroju informácií, ktoré potrebujú. A pokiaľ ich aj nepotrebujú teraz, príde čas, kedy ich potrebovať budú a vtedy uvidia na sociálnej sieti VÁS! Všetko je to naozaj len o správnej self promotion

Barbora Gemerová

Barbora Gemerová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prax vo finančnom sektore som získala prácou v banke a poisťovni ako back office. Mala som možnosť naučiť sa ako fungujú procesy zvnútra. Práca finančného poradcu mi však ponúka možnosť spoznať tieto procesy aj zvonka a aplikovať získané vedomosti pri servise klientom. Ľudia u mňa oceňujú najmä schopnosť načúvať, vnímať ich pocity a brať do úvahy ich potreby a priania. Zveriť starostlivosť o svoje financie niekomu inému si vyžaduje hlavne dôveru zo strany klienta a garanciu, odbornosť a istotu zo strany finančného poradcu. „Málo dôvery treba venovať tým, ktorí veľa hovoria.“ Marcus Porcius Cato censorius Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu