reklama

Prečo som sa rozhodla ísť cestou finančného poradcu

Finančné poradenstvo – téma, o ktorú sa bežný človek veľmi nezaujíma, resp. nechce zaujímať. Práca finančného poradcu podľa väčšiny ľudí nie je ozajstná práca, ale spôsob ako si zarobiť „veľa peňazí za málo muziky“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Nie som typ človeka, ktorý sa rád obklopuje ľuďmi. Pokiaľ sa ale s nimi stretávam jednotlivo, nevadí mi to. Ba dokonca, ako som sa nedávno prichytila pri stretnutí s klientom, baví ma to. Ale vráťme sa späť v čase. Pred pol rokom, keby mi niekto povedal, že budem finančným poradcom, tak by som sa zasmiala. Vždy som mala veľké ambície, ale nie v tejto oblasti. Mala som voči nej predsudky a vždy som si myslela, že „finančáci“ to musia mať v sebe, aby boli úspešní. Dnes, keby mi niekto povedal, že budem finančným expertom, povedala by som: „Hmm, je to možné“. Dôvod, prečo som zmenila názor a myslenie o finančnom poradenstve je jednoduchý. Až príliš jednoduchý, len jedno slovo: ONLINE.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Žijeme v 21. storočí. Všetci sú online a ak aj nie sú, chceli by byť. Svet je ovládaný sociálnymi sieťami. Nie si na Facebooku, nežiješ. Nezdieľaš foto a videá na Instagrame? Si ANTISOCIAL. Tak prečo by aj financie a finančné poradenstvo nemohlo fungovať online? Samozrejme ešte nie sme tak ďaleko, že skutočných finančných poradcov z mäsa a kostí by nahradili hologramy :D Ale idea je to pekná J Myšlienka online finančného poradenstva spočíva hlavne v tom, že kedykoľvek si človek zmyslí (aj o polnoci, keď sa mu nedarí zaspať a rozmýšľa ako si zlepšiť a zjednodušiť svoj život ako ja napr.), že zverí svoje financie niekomu, kto sa v tom naozaj vyzná, stačí keď si načíta web stránku našej spoločnosti, vyberie si poradcu, ktorý je mu najsympatickejší alebo pôsobí najdôveryhodnejšie a klikne na tlačidlo – Dohodnúť stretnutie. Pokiaľ si nevie vybrať z toľkých krásnych tvárí, je tu aj druhá možnosť. Vyberie si konkrétny produkt a expert mu bude pridelený do 24 hodín. Aké jednoduché. Nemusí nikam chodiť (ale ak veľmi chce, môže), expert vybaví všetko zaňho, čo mu ušetrí kopu času a samozrejme aj financie, pretože servis je bezplatný. Nie nesnažím sa tu teraz recenzovať spoločnosť, v ktorej pracujem (aj keď je to TOPKA, verte mi), snažím sa len vystihnúť tú krásnu myšlienku finančného sprostredkovania online formou, lebo to je to, čo presvedčilo mňa! Som totižto veľkým zástancom moderných technológií, ktoré nám uľahčujú život.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som v prítomnosti, ale žijem pre budúcnosť. A vďaka tejto práci môžem byť aj ja súčasťou budúcnosti. Budúcnosti, ktorá prináša využívanie sociálnych sietí na propagáciu seba a svojej práce. Ktorá ponúka online nástroje. Stačí len vedieť, ako ich pri svojej práci čo najlepšie využiť v prospech klienta. Páčilo by sa vám, keby na stretnutie s vami prišiel moderne oblečený expert, ktorý by sa na nič nehral, vzal by do ruky tablet, ukázal vám zopár grafov a tabuliek a povedal vám, že po analýze všetkých vašich zmlúv vám vie mesačne ušetriť niekoľko stoviek eur, a to len nastavením produktov vo váš prospech, keďže doteraz ste ich mali nastavené v prospech finančných inštitúcií? Alebo by ste radšej zverili svoje financie „mužom v čiernom“, ktorí keď vám povedia, že poistka od nich je určite „najvýhodnejšia“ na trhu, tak ju okamžite podpíšete, lebo inak vám hrozí vymazanie pamäte tým prístrojčekom. Ja viem, to druhé je až príliš Sci-fi, ale tak to v dnešnej dobe stále ešte funguje. Ľudia sú tlačení do zle nastavených produktov, lebo im chýba finančná gramotnosť. A veľa „akože poradcov“ to zneužíva. A to je druhý dôvod, prečo som sa rozhodla ísť touto cestou. Učiť ľudí finančnej gramotnosti, radiť a pomáhať im v zložitých situáciách, aby sa už nemuseli hanbiť za svoje zlé rozhodnutia z minulosti. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A aký máte Vy názor na poskytovanie finančných služieb online formou? Myslíte si, že je to naša budúcnosť? 

Barbora Gemerová

Barbora Gemerová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prax vo finančnom sektore som získala prácou v banke a poisťovni ako back office. Mala som možnosť naučiť sa ako fungujú procesy zvnútra. Práca finančného poradcu mi však ponúka možnosť spoznať tieto procesy aj zvonka a aplikovať získané vedomosti pri servise klientom. Ľudia u mňa oceňujú najmä schopnosť načúvať, vnímať ich pocity a brať do úvahy ich potreby a priania. Zveriť starostlivosť o svoje financie niekomu inému si vyžaduje hlavne dôveru zo strany klienta a garanciu, odbornosť a istotu zo strany finančného poradcu. „Málo dôvery treba venovať tým, ktorí veľa hovoria.“ Marcus Porcius Cato censorius Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu